2013年4月24日 星期三

國際部港泰國際教育旅行(B組):第九天


Wells 國際學校和夜市體驗



心得報告者:9E 吳宣、陳帝維、陶禹丞、韓君禾、郭維哲、鍾維倫

9E 吳宣
結束早上在威爾斯的課程後,我與同學們來到了名聞遐邇的泰國夜市,當我一下遊覽車時,我原本滿腔期待瞬間化為烏有,只見一道平凡的大門豎立在眼前,旁邊有四個小型噴水池有氣無力的工作著,夜市內更為不堪,偌大的夜市竟然只有稀稀落落幾家店在營業。我盲目的和幾位朋友在空曠卻十分炎熱的大街上漫遊,最後就在咖啡廳中喝了一杯泰式奶茶渡過白晝最後的時光。 

夕陽西下,我手中的飲料也已經告罄,因此我們一群人決定出去再次冒險,就在我們踏出咖啡廳的那一瞬間,我們身處的世界已經徹底改變了。原本關閉的店家都開門了,紅黃藍綠紫白咖啡,各式各樣的店家、琳琅滿目的商品使人目不暇接。不僅如此,路邊各式各樣的小販烹煮著香味四溢的街頭美食,有的正在煮大蝦、有的ㄇ正在做串燒、有的正在做捲餅,我們找了一家店解決晚餐後,我們就開始我們的掏寶之旅。夜市是個充滿驚奇的地方,我走一走,在一家店中找到了一副適合老爸的帥氣墨鏡,再走一走,在另一家店找到兩個美麗的手鍊,媽媽絕對會很喜歡的,誒,那邊那個可愛的小杯子就送給阿姨吧。正當我糾結於給老哥的禮物時,我眼前出現了一家布偶店,裡面坐著一隻超級可愛的貓咪布偶,我決定買給愛貓的老哥,這趟旅程可說是滿載而歸。

9E 陳帝維
It was 6’o clock in the morning and we were ready for our second day to visit the “WELLS “. I brought lollipops as a present for my new friends in this Thai school to appreciate all he introduced about the school to me. Their school isn’t larger or prettier than ours, but they get more and better equipments. We were taken here to learn what they were taught; my partner’s first period was computer lab. “A Google A Day” is how we spent most of our time; it’s a brainstorming game which asks about pretty hard questions from all subjects. Our highest score was about five thousand but still couldn't beat their principle with an impressively high score. My partner’s second period was biology class and the students are demanded to write a project about cardiovascular system. We played basketball, soccer and volleyball in order to test and measure our heartbeat for project needs. I was surprised that the girls played way better than the boys at sports. They’ve made a school team for girls and their girls won the championship of Bangkok. We learned to cook Thai pudding, made traditional lanterns, and spoke Thai for the rest of two periods. It was interesting and fun! I think Taiwanese culture class can be added to our Chinese class. Their students were friendly and nice; someday I would want to visit them again.


9E 陶禹丞
Today we were able to have the opportunity to visit one of Thai’s night markets. It is really different compared with Taiwan’s night markets because their environment is cleaner and there are stores which sell more expensive shirts. In fact, Thai’s night market isn’t really like the night market in my mind. In Taiwan, there are lots of food stands as we walk into the night market, but in Thailand, we saw app stores and some shops that sold special things. AS we walked along, we also saw “Coco”, a Taiwanese drinks company. This is impressive to me when we saw it in the night market, which is in some other country beside Taiwan. Actually, I had noticed that on hot days, an air conditioner is a good tool to attract customers to linger in your shop. Night markets are entertaining places for everybody around the world. I hope everyone can have a good experience during the journey in various night markets, just like us.


9E 韓君禾
說到交換學生,那當然就是新朋友、新的文化以及不同的教育方式與課程,也不知道能否與我們得學伴處的好又或者是口音上的問題。帶著這些期待與不安,我們踏入了威爾斯國際學校的校門。但是這些不安的情緒,全在學伴們的自我介紹之後洗刷得一乾二淨。我發現他們的學校雖然校地面積不算小,但是因為聚集了世界各地的學生,因此這裡就像是地球村的縮影。每個人雖然都來自不一樣的種族,但是大家也都同樣以流利的英文來溝通,這也就像是現今社會那種國際化的交流方式。其中,另一項令我印象深刻的就是校際交流的籃球賽。第一天的籃球友誼賽讓我們更認識了彼此,因此勝負也在我們的歡笑及汗水中也漸漸的忘記了。我也從這些事情中學到了就算處於這些不同的文化與地方,當大家同時喜愛同一件事物時,交流就開始了。交流不僅增長了彼此多這個事物的見解,也在過程中得到了相當珍貴的友誼。


9E 鍾維倫
首先,我很高興我能參加這次的12天港泰之旅,我要寫的報告是關於第9天的泰國夜市與威爾斯國際學校,我所要負責的部分是關於威爾斯國際學校的心得。 在這一天,我有一堂印象深刻的課,是關於一款名為A Google A Day的教學小遊戲。這款遊戲是用於測試學生的搜尋引擎之運用能力,在遊戲的過程中,有幾題我覺得非常的具挑戰性,讓我跟我的學伴動破腦筋,但是我們卻玩得非常高興。希望以後有機會,可以再度光臨為威爾斯國際學校,與我的學伴再度見面,重新回顧今天與他經歷的一切。


9E 郭維哲
首先,我要感謝帶我們來的康橋雙語國際學校的校長跟老師還有旅行社的成員們,這是一趟非常不錯的旅程,我想在其他的學校一定沒有如此美好的教學旅遊。 這次我要負責得工作是寫關於威爾斯國際學校的心得,我個人認為威爾斯國際學校跟康橋雙語國際學校來比的話,康橋只是稍微大了點、天氣好了點,如果去掉這些因素的話,我們跟他們是一樣的程度(他們應該好一點)。

威爾斯國際學校的自由度非常高,同學們除了壞事不做,其他在校內都是可以的,這是我個人非常喜歡的地方。他們每一位都很熱情、充滿幹勁,全校洋溢著快樂的氣息,光是用看的都看的出來。希望下次還有機會,可以再度光臨他們的學校,那充滿熱情的同學們讓我印象深刻。


2013港泰國際教育之旅(B組)Day9:泰國威爾斯國際學校參訪、曼谷Asiatique夜市體驗
更多精彩照片就在 活動花絮 裡喔!

沒有留言:

張貼留言